Geregeld en goedgekeurd

22 april 2024 - Boskoop, Nederland

Wij hadden vandaag een zeer productieve maandag, we hebben de laatste belangrijke dingen geregeld. Vooral het visum aanvragen moest nu echt in gang gezet worden. Dus zogezegd, zo gedaan. De grote pc in de huiskamer op tafel gezet, groot scherm werkt vaak toch net even wat lekkerder. Eerst via de site van de vliegmaatschappij de stoelen gereserveerd. Dat kostte dit keer geld. Geen wonder dat de tickets zo goedkoop waren in vergelijking met de vorige keer. Maar goed, het moest, optie "hele reis staan" is er logischerwijs niet.

Na de nodige hik-ups om de officiele site voor de visum aanvraag te bezoeken lukte het om een account aan te maken. Om vervolgens stap voor stap door het hele proces te gaan. Deels bekende vragen die simpel in te vullen zijn. Logica op een aantal plekken totaal niet aanwezig. Nieuw is de recente "pasfoto" en kopie paspoort uploaden. Beide mogen niet groter dan 1MB zijn. Dat was dus een ware uitdaging. Maar uiteindelijk wel gelukt. Printscreentjes maken lukten in de eerste instantie niet. Aan het eind de belangrijkste dingen wel op kunnen slaan, de betaling plus referentienummer. En dan is het afwachten wanneer het bericht binnen komt dat het is goedgekeurd. Had ik pas morgen in de loop van de dag verwacht, op z'n vroegst. Groot dus ook mijn verbazing dat het eerste mailtje om half tien en het tweede mailtje om half elf (avond) op de digitale mat vielen, beide aanvragen goedgekeurd. Eerlijk gezegd ben ik opgelucht, het ging soepeler dan ik had verwacht. Is ook wel eens fijn.

Jouw reactie