Ochtendje op pad

5 mei 2024 - Uggalboda, Sri Lanka

Vanochtend na het ontbijt in de tuktuk gestapt en naar Minuwangoda geweest. Naar de geldtap, is namelijk wel handig wanneer je wat LKR in de knip hebt. Er wordt hier nog heel graag met contant geld gewerkt. Toen naar de meubelwinkel op jacht naar een leuke kast om boeken in uit te stallen en eventueel wat andere zaken. Bij de tweede winkel een heel leuke kast gevonden. Vervolgens naar de zondagsmarkt waar je van verse groente naar vooral gedroogde vis en als laatste de kleding gaat. Doorlopend wordt je aangesproken, gegroet, Carla herkent en is het een heerlijk overweldigende ervaring. Verkopers proberen je te verleiden vooral hùn producten te kopen. Vooral opletten dat ze je niet iets aansmeren dat je eigenlijk niet wil hebben. Waar ik dus wel op lette, het 1 pakte ik wel aan (en kocht het), het ander niet. Verder heel veel leuke kleding in nog leukere kleuren gezien. Misschien een volgende keer iets daarvan aanschaffen.

Verder zijn we een rondreisje aan het plannen en einde middag kwam er weer iemand langs om Carla te zien en bij te praten. Dit ging heel gezellig onder het genot van wederom een glaasje arrack en wat hartige hapjes. Al met al is het leven uitstekend tijdens deze vakantie.

1. Leonie Maat:
    5 mei 2024
    Ja heel leuk die zondags markt. Veel te zien iid . Ik hoor het al, jullie genieten. Heel fijn. Liefs
  2. Nora Thatsme:
    6 mei 2024
    Het gaat allemaal ontzettend goed.
  3. Irene van der laarse Kraijesteijn:
    6 mei 2024
    Wat een leuke, gezellige dingen doen jullie;)) heerlijk! Niet verslaafd aan de arac worden meiden;)) het is toch net ouzo? Lekkerr maar sterk! Lieve groetjes weer;))
  4. Nora Thatsme:
    6 mei 2024
    Ik vind het niet op ouzo lijken. En ook niet zo sterk.

Jouw reactie