Het belang van drinken

4 mei 2024 - Uggalboda, Sri Lanka

En dan vooral water, al is een glaasje arrack veel lekkerder. Zowel Carla als ik hebben behoorlijk last van de warmte en dat uit zich in het krijgen van dikke voeten en enkels. Hoger laten we het niet komen, want prettig is anders. Het is op te lossen (grotendeels) door veel vocht tot je te nemen, water vooral. Nadeel daarvan is dat je naar de wc blíj́ft lopen. En dat is goed maar irritant.

Bij mij gaat het behoorlijk goed met het weren van de muggen en andere prikkende en bijtende beestjes. Al kom ik af en toe wel een nieuw plekje tegen dat te pakken is genomen. Carla zit tot haar grote verbazing ook vol met kleine rode plekjes op voeten en onderbenen. Vreemd is het wel aangezien ze er nooit eerder last van heeft gehad. Het lijkt wel alsof mijn gebruik van Deet toch van invloed is op haar. In het verleden heeft zij eens Deet gebruikt en werd vervolgens volop gestoken. Best vreemd.

Mocht iemand dit lezen en weten hoe en wat/waarom.... Laat vooral even van je horen want ik ben heel benieuwd hoe het kan.

Edit 9 mei: het raadsel is ondertussen opgelost, had te maken met de bodylotion, en dan met name het vergeten van de benen óók insmeren.

1. Leonie Maat:
    4 mei 2024
    Ik snap er niks van,want zij had er iid nooit zo'n last van.
    Maar dat vind ik het meest irritant van die warmte. Dikke voeten en continu jeuk van beestjes.
  2. Ans:
    6 mei 2024
    Jullie zijn te zoet en te lekker denk ik
    Als je voordat je drinkt een paar korrels keltisch zeezout laat smelten op je tong ga je waarschijnlijk minder plassen.
    Dat hydrateert ook beter.
  3. Nora Thatsme:
    6 mei 2024
    Heeft weinig te maken met zoet zijn. Gelukkig zijn onze lichamen aan het wennen en zijn onze voeten bijna weer in normale vorm. Ik zou ook niet weten waar keltisch zeezout hier te kunnen kopen.
  4. Ans:
    7 mei 2024